تکرار تجربه سال ۹۴ بازار آهن
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، بازار در حال حاضر در مسیری افزایشی گام بر می دارد که این روند در نگاه اول برای فعالان بازار جذاب به نظر می رسد اما زمانی که از سمت تقاضا در روزهای آینده مورد حمایت قرار نگیرد، موجب چالش های جدید در بازار خواهد شد. اگر به تاریخ فعالیت بازار فولاد طی سالهای اخیر توجه کنیم، عمیق ترین دوره ابهام در اواخر سال ۹۴ رخ داد که موجب رشد نجومی قیمت ها و تغییر فاز بازار آهن شد.

طی سال ۹۴ در اواخر دی ماه شاهد روند افزایشی قیمت ها بودیم که تا پایان سال بازار آهن و فولاد رشدی بیش از ۵۰ درصد را تجربه کردند. درنهایت این روند افزایشی دوام نیاورد و ابتدای سال ۹۵ شاهد سقوط آزاد قیمت ها بودیم. در آن بازه زمانی بسیاری از فعالان بازار و واحدهای تولیدی سودهای خود را از دست دادند و به طبع آن به شدت متضرر شدند. بنابراین با توجه به شباهت بازه زمانی حال حاضر بازار آهن به مدت زمان ذکر شده در سال ۹۴ امکان دارد که باز هم تاریخ بازار تکرار شود.

تجربه آن دوران یادآوری می کند که دو دلیل اصلی برای رشد قیمت ها در سال ۹۴ اعلام شد. یکی سرازیر شدن نقدینگی از سمت بازار ارز بهبازار فولاد و دیگری رشد شدید قیمت های جهانی در شرایطی که تقاضای داخلی با کاهش چشمگیری همراه بود. در شرایط فعلی امکان مهاجرت سرمایه از بازار ارز به بازار آهن و فولاد وجود ندارد اما با توجه به رکود نسبی در اغلب بازارها، مهاجرت سرمایه کلی به سمت بازار فولاد دور از انتظار نیست. البته ناگفته نماند که بازار تاکنون با دو پله رشد قیمت روبه رو شده و موجودی انبارها هم به نسبت قبل بالاست اما ضعف تقاضا به عنوان امری مهم در مقابله با این رشد قیمت ها بشمار می رود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید. 

 

 




:: بازدید از این مطلب : 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: